Algemeen bedrijfsnieuws

EIZO ontvangt de nieuwe EPEAT Climate+ Award voor klimaatcompliance

Algemeen bedrijfsnieuws

EIZO kondigt aan dat twaalf monitoren uit de FlexScan EV-serie de nieuwe EPEAT Climate+ certificering voor klimaatbestendigheid hebben ontvangen.

EPEAT is 's werelds toonaangevende milieukeurmerk voor elektronica. De EPEAT-criteria hebben betrekking op de belangrijkste duurzaamheidsaspecten gedurende de hele levenscyclus van elektronische apparatuur, van materiaalwinning tot het einde van het gebruik. Deze omvatten de vermindering van gevaarlijke stoffen, recyclebaarheid, lange levensduur, inzamelings- en recyclingprocessen aan het einde van de levensduur, het gebruik van gerecyclede kunststoffen en andere maatregelen om de impact op het milieu en de klimaatverandering te verminderen. De beoordeling omvat ook bedrijfsprestaties zoals energiebeheer in de hele toeleveringsketen, de ontwikkeling van normen voor gezondheid en veiligheid op het werk en een reeks andere initiatieven. Afhankelijk van de naleving van de eisen krijgen producten een bronzen, zilveren of gouden registratie, waarbij goud betekent dat een product voldoet aan de meest veeleisende criteria voor duurzaamheid in de elektronica-industrie.

In oktober 2023 introduceert EPEAT het nieuwe EPEAT Climate+ label voor EPEAT-geregistreerde producten, dat aangeeft dat een fabrikant voldoet aan de normen voor klimaatbescherming. Het erkent producten die voldoen aan wetenschappelijk onderbouwde criteria voor het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen. Climate+ erkent fabrikanten die geloofwaardige stappen zetten in de richting van een koolstofarmere bedrijfsvoering en producten.

Verschillende producten uit de FlexScan EV-serie van EIZO zijn sinds maart 2023 geregistreerd bij EPEAT Gold. Het behalen van EPEAT Climate+ is een verder bewijs van EIZO's betrokkenheid bij zijn duurzaamheidsinitiatieven. EIZO berekent en publiceert de uitstoot van broeikasgassen tijdens de hele levenscyclus van zijn producten en stimuleert ambitieuze initiatieven om de uitstoot in de hele toeleveringsketen te verminderen. Als resultaat van deze inspanningen hebben twaalf monitoren uit de FlexScan EV-serie nu het EPEAT Climate+-zegel ontvangen. EPEAT en Climate+ stellen inkooporganisaties, investeerders, inkoopprofessionals en andere belanghebbenden in staat om duurzamere inkoop- en andere beslissingen te nemen door beter rekening te houden met de klimaatimpact van geregistreerde producten.

EIZO heeft het ondersteunen van een recyclinggerichte maatschappij, het reageren op klimaatverandering en het beheren van de toeleveringsketen geïdentificeerd als belangrijke thema's die het bedrijf zal blijven stimuleren in het kader van zijn inspanningen om het Transition to Net Zero-initiatief tegen 2040 te verwezenlijken.

EIZO_Transition_to_Net_Zero.jpg

• EV2460
EPEAT_Climate_Logo_Gold_3000x2000.png
EPEAT_Climate_Logo_Silver_3000x2000.png

Zie www.epeat.net voor de registratiestatus en -niveaus per land.