Persbericht

EIZO en Qognify VMS

Persbericht

EIZO en Qognify werken samen om DuraVision IP-decoderingsoplossingen te integreren in Qognify VMS voor beveiliging en bewaking

EIZO Corporation heeft vandaag aangekondigd dat het een partnerschap is aangegaan met Qognify, een van 's werelds grootste leveranciers van beveiligingsoplossingen, om EIZO DuraVision IP-decoderingsoplossingen te integreren met Qognify VMS-oplossingen (Video Management Software).

De complexiteit van de huidige beveiligingssystemen vraagt om meer integratie om de werkzaamheden voor de gebruiker te stroomlijnen en geavanceerde functies te bieden binnen technologische oplossingen. Door de samenwerking tussen EIZO en Qognify zijn de IP-decoderingsoplossingen van EIZO geïntegreerd in Qognify VMS, waardoor eindgebruikers het videobewakingssysteem eenvoudig vanuit één toepassing kunnen beheren.

De nieuwste generatie IP-decoderingsoplossingen van EIZO, bestaande uit een IP-decoderingskastje en monitoren, kan met slechts een LAN-kabel rechtstreeks op een IP-camera of switch worden aangesloten en maakt videostreaming zonder computer mogelijk. Qognify VMS is ontworpen voor bedrijfs- en ondernemingsprojecten waarbij de nadruk ligt op connectiviteit, integratie van bedrijfsprocessen en lage TCO.

Dankzij de integratie van de twee producten kunnen gebruikers de IP-decoderingsoplossingen van EIZO rechtstreeks vanuit een Qognify VMS besturen en monitoren, inclusief drag and dropvan camerastreams, automatische detectie en registratie van camera's die al deel uitmaken van de VMS-oplossing en aanpassing van lay-outs voor het afspelen van beelden. Dit vereenvoudigt de initiële systeeminstelling en de live werking, omdat gebruikers de instellingen rechtstreeks vanuit een centrale oplossing kunnen openen zonder de gebruikersinterface van de monitor afzonderlijk te hoeven openen. Dit is ook gunstig voor omgevingen waar monitoren op afgelegen locaties zijn geïnstalleerd, omdat het personeel minder vaak ter plaatse hoeft te zijn om aanpassingen te doen of onderhoud uit te voeren.

Daniel Bechler, Director Global Partners & Alliances bij Qognify, legt uit: "Een groot voordeel van Qognify VMS is de mogelijkheid om video-centrische operaties van elke schaal te leveren met één enkel platform dat de gehele surveillanceoperatie efficiënt kan beheren. De open enterprise architectuur zorgt voor samenwerking en naadloze integratie van oplossingen zoals EIZO DuraVision die onze klanten echte waarde en voordelen bieden."

Masaki Kita, Operating Officer, R&D General Manager, Visual Products Department bij EIZO Corporation, zegt: "Het is altijd belangrijk voor ons geweest om oplossingen te ontwikkelen die niet alleen betrouwbaar functioneren binnen het grotere beveiligingssysteem, maar er ook naadloos mee integreren om de last voor installateurs en operators te verminderen. Door nauw samen te werken met het ontwikkelingsteam van Qognify konden we een interoperabele oplossing creëren die intuïtief is en de complexiteit van de eerste beveiligingsinstellingen vermindert."

Beschikbaarheid

De onderstaande producten zijn geïntegreerd met Qognify VMS 7.2 en hoger. Een Enterprise licentie van EIZO voor DuraVision IP decoderoplossingen is vereist.

Over Qognify

Qognify, onderdeel van Hexagon, helpt klanten de impact van beveiligings- en operationele incidenten te minimaliseren. Qognify's uitgebreide portfolio van video management software en enterprise incident management oplossingen bedient duizenden klanten over de hele wereld in productie, transport, retail, onderwijs, financiën, logistiek, wetshandhaving, kritieke infrastructuur en overheid. Hexagon is een wereldwijde leider in digitale realiteitsoplossingen die sensor-, software- en autonome technologieën combineren. Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) heeft ongeveer 24.000 werknemers in 50 landen en een netto-omzet van ongeveer EUR 5,2 miljard.