Het plannen en implementeren van een state-of-the-art operatiekamer vereist een combinatie van synergetisch geïntegreerde vaardigheden en technologie voor de ontwikkeling van een ad-hoc project. Daarbij gaat het om echte bouwtechnologieën, van de wandbekleding in de OK die voldoet aan de strenge hygiëne- en gezondheidsvoorschriften tot en met de uiterst complexe systemen voor luchtcirculatie, verlichting, geluidsisolatie en bescherming tegen röntgenstralen. Deze technologie werkt niet alleen samen met de besturing van de verschillende videosignaalbronnen voor de monitorweergave, maar ook met de software die nodig is om de verschillende OK-processen op de werkstations te synchroniseren.

EIZO Italia en SHD Italia hebben besloten om samen te werken om complete oplossingen te kunnen aanbieden voor operatiekamers die zijn voorbereid in de planningsfase  uitgerust met alle bendodige componenten voor diagnostische en/of interventionele beeldvorming die vaak nodig zijn in deze omgevingen.

“Na verschillende acquisities en de lancering van nieuwe productielijnen is EIZO nu in staat om met eigen producten een totaaloplossing te bieden voor de aansturing van videosignalen in de OK. Deze oplossing omvat koper- en glasvezeltransmissietechnologieën en een breed scala aan monitoren, OK-werkstations en softwaretools voor beheer en aansturing”, verklaart Piergiuseppe Carboni, General Manager van EIZO Italia. “Dankzij dit partnerschap kunnen EIZO en SHD Italia hun expertise combineren om een geïntegreerde oplossing te bieden, vanaf de planningsfase tot en met de volledige implementatie van een OK.”

Riccardo Torre, CEO van SHD Italia: “We zijn zeer verheugd over deze samenwerking met EIZO, met name omdat hun product, wanneer geïntegreerd in onze kant-en-klare systemen, ongetwijfeld een grote technologische meerwaarde betekent voor de klant.”

SHD Italia

SHD Italia ontwerpt, produceert, verkoopt en installeert al meer dan dertig jaar zowel in Italië als in het buitenland kant-en-klare modulaire systemen voor OK's, intensivecareafdelingen, dialysecentra en sterilisatie-inrichtingen.

De specifieke geprefabriceerde en zelfdragende coatingsystemen garanderen een optimaal en flexibel gebruik van ziekenhuisomgevingen met een gecontroleerde bacteriële verontreiniging. Kwaliteit, ervaring en knowhow voor projecten in het kader van de nieuwbouw en herstructurering van bestaande afdelingen in ziekenhuizen en klinieken.

Het planningsteam van de onderneming ondersteunt onze klanten bij het definiëren van de specificaties en bij het projectbeheer door tijdens elke stap van het bouwproces haar expertise in te brengen.

SHD ITALIA ontwikkelt en verbetert haar eigen producten voortdurend om betere, steeds innovatievere en kwalitatief hoogwaardige oplossingen te vinden. Sinds 2001 is SHD Italia een ISO 9001-gecertificeerde onderneming.

• PDF
    Persbericht - Nieuw partnerschap tussen EIZO Italia en SHD Italia voor de besturing van operatiekamers