EIZO slaagt op allerlei vlakken voor de HDR-referentiestandaard

Het meetrapport van het IRT toont aan wat de prestaties zijn van EIZO's huidige LCD-technologie:

HDR-referentiemonitor Klasse 1B in de categorieën HLG- en PQ-overdrachtskarakteristiek, kleurtemperatuur, zwartwaarde en dynamisch bereik.

EIZO is trots: zijn monitor voldoet aan de bijzonder strenge vereisten van de Klasse 1B voor zwartwaarde en dynamisch bereik (een grote uitdaging voor LCD-monitoren) en voor de categorie HLG- en PQ-overdrachtskarakteristiek.

SDR-referentiemonitor Klasse 1 in de categorieën overdrachtsfunctie, kleurtemperatuur, zwartwaarde en dynamisch bereik, kleurreproductie en homogeniteit.

Omdat HDR-referentiemonitoren tegenwoordig ook gebruikt worden om SDR-content te graden, heeft EIZO ook de SDR-standaard laten controleren. Op dit gebied scoort de monitor Klasse 1 in de volgende categorieën: overdrachtsfunctie, kleurtemperatuur, zwartwaarde en dynamisch bereik, kleurreproductie en homogeniteit.

Dubbellaags paneel combineert de voordelen van OLED- en LCD-technologie

Met de ColorEdge PROMINENCE CG3145 slaagt EIZO er op basis van een dubbellaags LCD-panel in om extreme helderheidswaarden weer te geven tussen 1000 cd/m2 en 0,0005 cd/m2 – zonder hierbij terug te vallen op technologieën die de kwaliteit verminderen, zoals de Automatic Brightness Limiter van OLED-panelen of de local dimming van sommige LCD's. Een backlight die constant met 1000 cd/m2 brandt, maakt het lastig om helderheid, witpunt en kleurtooncurve constant te houden.

Het Instituut voor Radiotechnologie concludeert het volgende in de samenvatting van het meetrapport: "De monitor is in staat om grote beeldpartijen met hoge helderheid (onafhankelijk van grootte en helderheid) weer te geven en dankzij de dubbellaags LCD-technologie tegelijkertijd zeer lage zwartwaarden te bereiken."

Instituut voor Radiotechnologie

Het IRT heeft ruim 60 jaar ervaring en is een wereldwijd gerenommeerd onderzoeks- en innovatiecentrum voor radio- en mediatechnologie. Het observeert, beoordeelt en ontwikkelt nieuwe technologieën in digitale audiovisuele media met als doel strategisch in te spelen op nieuwe marktomgevingen en behoeften.

The German broadcasting companies ARD, ZDF, Deutschlandradio, ORF and SRG/SSR are its partners. In De aandelen zijn in handen van de uitzendorganisaties ARD, ZDF, Deutschlandradio, ORF en SRG/SSR. Daarnaast werkt het IRT samen met vele klanten uit de sectoren radio, media en industrie.

CG3145 CG-serie
CG3145 ColorEdge

De ColorEdge PROMINENCE CG3145 HDR-referentiemonitor is de ideale LCD-monitor voor video-editing en vooral voor color grading in een HDR-workflow.

• 78,9 cm (31,1 Inch)
  • 4096 x 2160 (4K)
  • IPS (Wide Gamut, 10 Bit)
  • Formaat 17:9