De ColorEdge CG2730 van EIZO, een grafische monitor van 27”, wordt met de felbegeerde EISA-award 2017-2018 van de European Imaging Sound Association (EISA) bekroond in de categorie “Photo Display”.

De motivatie van de jury:

De EIZO ColorEdge CG2730 voldoet aan alle vereisten van professionele fotografen. Met zijn beeldscherm van 27” en de hoge resolutie kan deze monitor afbeeldingen in het DIN A3-formaat weergeven en toch nog voldoende plaats vrij laten voor de weergave van softwarepaletten. De beeldkwaliteit is bij een hoge contrastverhouding (1500:1) in staat om diep zwart weer te geven en de schitterende kleuren, die 99% van de Adobe RGB-kleurruimte afdekken, zijn uitstekend.

De meest innovatieve feature is echter de ingebouwde, gebruiksvriendelijke sensor voor de kalibratie. Deze sensor komt uit de behuizing van de monitoren maakt het mogelijk om verschillende profielen met instellingen op te slaan. Zo wordt hulpapparatuur van externe aanbieders overbodig. Bovendien wordt de monitor met een lichtkap geleverd.

“Wij zijn zeer blij met de EISA-award”, verklaart Christian Ohlig, Product Marketing Manager Graphics van EIZO Europe GmbH. “Deze onderscheiding versterkt onze ambitie om als innovatie- en kwaliteitsleider met tientallen jaren ervaring onze klanten een uniek totaalpakket aan te bieden. EIZO levert een samenhangend geheel van hardware van topklasse, een uitstekende beeldkwaliteit, doordachte softwareoplossingen, de garantie van vijf jaar en een unieke support.”

Loepzuiver beeld in 27”

Voor de meest veeleisende gebruikers is er de volledig uitgeruste ColorEdge CG2730 met ingebouwde kalibratiesensor, True-Black-paneel en meegeleverde afschermkap. Deze gebruikt een Wide Gamut-LCD-module (IPS) met een resolutie van 2560 x 1440 pixels en een beeldverhouding van 16:9 die 99% van de Adobe-RGB-kleurruimte afdekt.

Iedere afzonderlijke EIZO ColorEdge wordt in de fabriek nauwkeurig afgesteld. Bij iedere monitor wordt de gammacurve vooraf gekalibreerd. Om een absoluut zuivere beeldweergave te bereiken, worden bovendien de homogeniteit en de kleurzuiverheid van ieder afzonderlijk paneel uitgemeten en gecorrigeerd.

De CG2730 beschikt over een geïntegreerde kalibratiesensor voor een bijzonder nauwkeurige kleurregeling. Deze is nauwkeurig afgestemd op iedere afzonderlijke monitor en garandeert exacte kalibratie en profilering. Hiermee is een automatische kalibratie mogelijk, waarmee de gebruiker veel tijd bespaart door de kalibratie gewoon aan de monitor over te laten. De CG2730 is compatibel met de software ColorNavigator NX en Network, en kan zo gemakkelijk worden geïntegreerd in grotere overkoepelende workflows voor kleurbeheer.

Overige eigenschappen:

1. Wide Gamut-LCD met IPS-LED-techniek, Contrast 1500:1 (CG2730) helderheid 350 cd/m2
  2. 16-bits Look-Up Table
  3. Temperatuurgeregelde correctie van kleurverloop en helderheid
  4. DisplayPort-, HDMI- en DVI-D-ingang
  5. Twee upstream- en drie downstream-USB-poorten (incl. een laadpoort)
  6. Handgreep voor gemakkelijk transport
  7. Afschermkap met eenvoudige, magnetische bevestiging
  8. Vijf jaar on-site garantie
CG2730 CG-serie
Nieuw
CG2730 ColorEdge

Voor de meest veeleisende fotografen en ontwerpers is er de volledig uitgeruste CG2730 met True-Black-paneel, 16-bits Look-Up Table en meegeleverde afschermkap.

• 68,4 (27,0 Inch)
  • 2.560 x 1.440
  • IPS (Wide Gamut)
  • Max. kijkhoek horizontaal: 178°
  • Formaat 16:9
1.931,00 EUR
Adviesprijs incl. 21 % BTW.
  • 68,4 (27,0 Inch)
  • 2.560 x 1.440