De DuraVision FDF2304W-IP (23 inch) en FDF4627W-IP (46 inch) zijn EIZO's IP-decoding-monitoren, die ondersteuning voor meerdere IP-camera's, krachtige decoderingstechnologie en een aanpasbare integratie in videomanagementsystemen (VMS) bieden. Het Genetec™ Security Center is een gecentraliseerd beveiligingsplatform dat meer omgevingsinzicht en connectiviteit biedt, met onder andere toegangscontrole, videobewaking, automatische nummerplaatherkenning, communicatie, statistieken, detectie van indringers en nog veel meer. EIZO en Genetec zijn samengekomen om een plug-in te ontwerpen die voldoet aan de hoge eisen voor beveiligingssystemen overal ter wereld. Door het videowall-framework van Security Center te integreren, kunnen gebruikers hun IP-monitoren eenvoudig op afstand configureren en besturen, en dit dankzij de open architectuur van het systeem, dat zorgt voor gebruiksgemak en betrouwbaar beheer.

Met de combinatie van DuraVision IP-monitoren en het Security Center kunnen gebruikers hun monitoren registreren en beheren vanuit hetzelfde systeem dat ze gebruiken voor andere geïnstalleerde veiligheidsvoorzieningen, zoals IP-camera's, autorisatiesystemen, detectiesystemen, etc. Dit stroomlijnt zowel het installatieproces als de besturing, doordat de monitoren direct vanuit het centrale VMS worden bediend.

Voor omgevingen die meerdere IP-camera's en monitoren vereisen, kunnen de eerste installatie- en registratiewerkzaamheden een forse klus zijn. Met de plug-in voor DuraVision IP-monitoren voor het Security Center hoeven installateurs niet meer iedere camera voor iedere monitor te registreren, als deze al geregistreerd is in het VMS. Dit bespaart significant veel werk tijdens de installatie en garandeert een snelle, betrouwbare configuratie.

Via de gebruikersinterface van het Security Center kunnen de gebruikers simpelweg de videostream van iedere willekeurige geregistreerde camera slepen en neerzetten op de beoogde IP-monitor, en de gewenste positie en instellingen worden hier vervolgens automatisch weergegeven. Op hetzelfde display kunnen ook het aantal en de onderlinge positie van de streams worden ingesteld, zonder dat hiervoor extra aparte instellingen nodig zijn in de gebruikersinterface van de monitor.

De IP-monitoren ondersteunen ook unieke functies van het Security Center, zoals bewaking van gebeurtenissen of alarmen. Die kunnen vanuit het VMS naar de IP-monitor worden gecommuniceerd, waardoor een speciale melding en display-feature verschijnen voor extra duidelijke zichtbaarheid.

“Als vertrouwde technologiepartner is Genetec er trots op om onze klanten in de beveiligingsindustrie samen met EIZO de extra voordelen te kunnen bieden van de flexibele DuraVision IP-monitoren, voor toegankelijkheid vanaf meerdere locaties en door meerdere gebruikers”, vertelt Louis-René Bergeron, productmanager Integraties Genetec Inc. “Het Genetec Security Center is gebouwd op een open architectuur en biedt eindgebruikers de mogelijkheid om hun beveiligingsplatform uit te breiden en er toepassingen aan toe te voegen, voor maximale operationele efficiency”, voegt Bergeron toe.

Over Genetec

Genetec Inc. is een innovatief technologiebedrijf met een breed portfolio aan oplossingen voor beveiliging, informatie en operationele toepassingen. Het belangrijkste product van het bedrijf is het Security Center, een platform op basis van open architectuur dat verschillende beveiligingsfuncties samenbrengt: IP-videobewaking, toegangscontrole, automatische nummerplaatherkenning, communicatie en statistieken. Genetec ontwikkelt ook cloud-based oplossingen en diensten voor sterkere beveiliging en hogere niveaus van operationele informatievergaring voor overheden, bedrijven, transportondernemingen en leefgemeenschappen. Genetec is opgericht in 1997 en heeft haar hoofdkantoor in de Canadese stad Montreal. Het bedrijf bedient haar klanten via een uitgebreid netwerk van resellers, integrators, gecertificeerde kanaalpartners en consultants in meer dan 80 landen.

Meer informatie vindt u op www.genetec.com

• PDF
    Persbericht - EIZO en Genetec lanceren samen een plug-in voor Security Center VMS voor het configureren en besturen van IP-monitoren