De populaire monitortest van EIZO, de Japanse fabrikant van kwaliteitsmonitoren, is vanaf nu beschikbaar in een nieuwe browserversie, die onafhankelijk van het besturingssysteem werkt. Met de test kunnen gebruikers hun monitor eenvoudig beoordelen op 13 verschillende eigenschappen, zoals uniforme beeldweergave, kleurverschil of tekstscherpte.

De techniek, optiek en bruikbaarheid van de test zijn uitgebreid herzien om zowel particuliere als professionele gebruikers in staat te stellen om hun monitor eenvoudiger te testen of meerdere monitoren onderling te vergelijken. De nieuwe versie kan nog flexibeler worden gebruikt, zonder download of installatie. Er is een gebruiksvriendelijke navigatie beschikbaar in het Engels of Duits.
De Engelse versie van de monitortest van EIZO is per direct beschikbaar via www.eizo.nl/monitor-test.

Over EIZO

EIZO (TSE: 6737) is een toonaangevend Japans technologiebedrijf, dat naam heeft gemaakt als producent van high-end monitoren. Het bedrijf levert hardwareen softwaretechnologieën in combinatie met consultancy, webhosting en andere diensten aan klanten uit de commerciële, creatieve en gaming sector, de gezondheidszorg, de scheepvaart en luchtverkeersleiding en andere sectoren, zodat ze hun werk eenvoudiger, efficiënter en creatiever kunnen uitvoeren. Het hoofdkantoor van EIZO bevindt zich in Hakusan, Japan. Daarnaast heeft het bedrijf onderzoeks- en ontwikkelingsafdelingen in Japan, China, Duitsland en de VS, en vestigingen in meer dan 80 landen wereldwijd.