Hakusan (Japan), 13 september 2016 – EIZO Corporation (TSE: 6737) heeft vandaag Quick Color Match gelanceerd, een nieuwe software die het instellen van Color Management Systems (CMS) eenvoudiger maakt voor fotografen.

Quick Color Match is het resultaat van een eerste samenwerking tussen EIZO aan de ene kant en Adobe, Canon en Epson aan de andere. Door de knowhow en expertise van deze toonaangevende ondernemingen in de creatieve sector te combineren, heeft EIZO de ideale software voor een eenvoudig colormatching- en afdrukproces kunnen ontwikkelen.

Zelfs wanneer je als fotograaf over de juiste apparatuur beschikt, kan het afstemmen van kleuren een moeizaam proces zijn. Van het kalibreren van de monitor tot het kiezen van de beste bewerkingssoftware en printerinstellingen: een perfecte afdruk neemt veel tijd in beslag. Quick Color Match vereenvoudigt dit proces door automatisch de beste instellingen voor de monitor, de bewerkingssoftware en de printer te selecteren zodat de gebruiker zich kan focussen op het bewerken van foto's en zijn werk snel en naadloos kan afdrukken.

Quick Color Match past automatisch de gain-waarde, helderheid, het gamma en witpunt (Adobe RGB) van de monitor aan en maakt voor deze instellingen een profiel aan dat geoptimaliseerd is voor het gekozen type printerpapier. Wanneer de gebruiker een foto naar het Quick Color Match-venster versleept, start Adobe Photoshop automatisch op en stelt het de door EIZO aanbevolen kleureninstellingen in op basis van het type printer en papier.

Chris Quek, Group Marketing Manager Photography bij Adobe Systems Inc. zegt hierover: "Een van de grootste uitdagingen voor fotografen is om ervoor te zorgen dat de kleuren van hun foto's in de hele workflow correct worden gereproduceerd. De Quick Color Match-software van EIZO is een prachtige oplossing voor dit probleem, want met deze software kun je heel eenvoudig foto's bewerken en kleurgetrouw afdrukken via Photoshop."

Als de plug-ins Canon Print Studio Pro of Epson Print Layout voor het afdrukken geïnstalleerd zijn, dan selecteert Quick Color Match automatisch het afdrukprofiel en de door EIZO aanbevolen kleureninstellingen en opties voor beeldschermcontrole. Gebruikers hoeven slechts de maat, het type en de kwaliteit van het papier te selecteren en kunnen dan snel hun foto's afdrukken zonder door talloze vensters met technische instellingen en opties te hoeven navigeren.

Keiichi Wakabayashi, Director bij Canon Europe Ltd. Inkjet Product Management zegt daarover: "We zijn ontzettend blij met EIZO Quick Color Match, want met deze technologie kunnen fotografen zich concentreren op hun creatieve kant en zorgen voor een perfect printresultaat met hun PIXMA PRO-printer.”

Boris Creischer, Product Manager Pro-Photo bij Epson European Marketing Department voegt eraan toe: "Epson werkt samen met toonaangevende bedrijven om fotografen de nieuwste, professionele printoplossingen te bieden. De fotografen kunnen zich dan concentreren op het maken van mooie foto's zonder zich zorgen te hoeven maken over kleurenbeheer en afdrukopties, want ze kunnen erop vertrouwen dat het eindresultaat perfect zal zijn. Daarom zijn we blij Quick Color Match te kunnen gebruiken als onderdeel van een professionele oplossing voor het produceren en afdrukken van foto's."

De meeste ColorEdge-monitoren van EIZO, inclusief de meest recente modellen, ondersteunen de Quick Color Match-software. Zo hebben ColorEdge-gebruikers meer opties voor een integrale en betrouwbare kleurenworkflow voor creatieve fotoprojecten. Quick Color Match biedt een antwoord op de complexiteit van kleurbeheer in het gehele proces van monitor tot afdruk. De software vereenvoudigt het instellen van het Color Management System en laat gebruikers perfect kleurgetrouwe foto's afdrukken.

Beschikbaarheid

Quick Color Match kan gratis worden gedownload. Raadpleeg de website van EIZO voor meer informatie over de compatibiliteit met hardware en software:

EIZO Quick Color Match

Quick Color Match & photokina

EIZO demonstreert de Quick Color Match-software tijdens Photokina 2016 in Keulen (Duitsland) van 20 tot 25 september. Bezoek hal 4.1, stand J011, K014 om te zien hoe de software werkt. Bezoekers kunnen ook een korte inleiding over Quick Color Match bekijken op de stand van onze zakenpartners:

Adobe: B046, C049
Canon: A010-A012, B010, B012, C011, C013
Epson: B011, C012, C003

Over EIZO

EIZO (TSE:6737), wat "beeld" in het Japans betekent, is een bedrijf in visuele technologie dat monitoroplossingen voor het hogere segment ontwikkelt en produceert. EIZO combineert hardware- en softwaretechnologieën met consulting, webhosting en andere services om klanten in uiteenlopende sectoren zoals de grafische sector, gaming, de medische sector, maritieme sector en luchtverkeersleiding, te helpen meer comfortabel, doeltreffend en creatief te werken. EIZO, met hoofdkantoor in Hakusan (Japan), heeft O&O-centra en fabrieken in Japan, China, Duitsland en de VS, en is in meer dan 80 landen vertegenwoordigd. Meer informatie vindt u op www.eizoglobal.com.