DuraVision DX0211-IP

De IP Decoder Box van EIZO is een geïntegreerde oplossing die direct kan worden aangesloten op een switch voor koppeling met IP-camera's. Voor het gebruik is geen computer nodig en ook software en andere hardware is overbodig. Dit vereenvoudigt de installatie en spaart tijd en arbeid. Bovendien valt hiermee een belangrijke foutbron weg: standaard configuraties met aanzienlijk meer hardware en software zijn gevoeliger voor storingen en risico's voor vertrouwelijke gegevens.

De DuraVision DX0211-IP is voorzien van een HDMI-aansluiting en ondersteunt de 4K UHD-resolutie (3840 × 2160). Later dit jaar wordt ook een tweede HDMI-aansluiting ondersteund, zodat het mogelijk wordt om afbeeldingen met 4K-resolutie tegelijkertijd op twee monitoren weer te geven. De IP-decoder kan H.264- en MJPEG-codecs decoderen en comprimeren. De framerate blijft zelfs bij het streamen van hi-res video's behouden. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld 16 Full HD-videofeeds (1920 x 1080) tegelijk worden weergegeven op een monitor, met een stabiele framerate van 20 frames per seconde. Aan de ondersteuning van de H.265-codec wordt gewerkt. Deze optie wordt beschikbaar bij de activering van de tweede HDMI-aansluiting.

In de eerste stap kunnen al 16 camera's worden gekoppeld aan de DuraVision DX0211-IP, inclusief 4K-camera's. Voor eind 2019 plant EIZO ondersteuning van maximaal 64 IP-camera-aansluitingen. Naast RTSP ondersteunt de decoder ook camera's die gebruikmaken van het ONVIF Profile S-protocol. Omdat de IP-camera's direct worden aangesloten, kunnen video's live worden gestreamd zonder decentrale opname-functies als Edge Recording of cloudopslag. Hiermee levert EIZO een oplossing voor toepassingen die vragen om live streaming, zonder dat de beelden hoeven te worden opgeslagen. Voor het einde van het jaar is ook ondersteuning gepland voor de VAPIX-protocollen van Axis en voor Panasonic-protocollen.

Via de gebruiksvriendelijke online interface kunnen gebruikers de plaatsing van de streams eenvoudig aanpassen en op de aangesloten monitor tot 32 streams weergeven. Bovendien is het mogelijk om afzonderlijke vensters naar behoefte samen te voegen of te delen, dankzij de vrij instelbare display-indeling.

EIZO werkt samen met toonaangevende leveranciers van beveiligings- en surveillancetechnologie, zodat de technische compatibiliteit en functionele support voor verschillende videomanagementsystemen (VMS) gegarandeerd is. Het VMS kan de gedetecteerde gebeurtenissen en alarmen aan de IP Decoder Box doorgeven en daar een vooraf geprogrammeerde actie in gang zetten. De DuraVision DX0211-IP past dan daarmee overeenkomstig de weergave op de ontvangende monitor aan (zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de indeling op het display automatisch om te schakelen, zodra een autosleutel wordt gebruikt).

De DuraVision DX0211-IP Decoder Box is vanaf mei 2019 verkrijgbaar.

Overige eigenschappen

1. Downstream USB-aansluiting voor muis, toetsenbord of programmeerbare joystick
  2. PoE+-hub voor adapterloze voeding
  3. Bedrijf zonder ventilator met geringe warmteproductie, voor bijzonder lange levensduur
  4. 24/7-bedrijf met twee jaar garantie
DX0211-IP
DX0211-IP DuraVision

De DuraVision DX0211-IP is een ideale oplossing voor beveiligingsomgevingen met videowanden en meerdere monitoren. Hij beschikt over krachtige decodeerprestaties, flexibel videomanagement en heeft een compact design.

• 0 cm (0 Inch)
  • compatibel met verschillende monitoren tot en met 4K UHD